Armored scales (Hemiptera: Diaspididae) infesting Haas avocado intercepted in Florida and a new parasitoid-host association for Davidsonaspis aguacatae

Ian Stocks, Gregory Evans

Abstract

A new parasitoid-host association between Davidsonaspis aguacatae and Encarsia lounsburyi is documented, and an overview of armored scales infesting Haas avocados intercepted in Florida is given. An observation on the occurrence of crawler scales developing inside a parasitized female scale is discussed.

Key Words: Coccoidea; adventive species; economic entomology;
regulatory agency; trade

Sumario

Se documenta una nueva asociación parasitoide-hosperdero entre Davidsonaspis aguacatae (Evans, Watson y Miller) (Hemiptera: Diaspididae) y Encarsia lounsburyi (Berlese & Paoli) (Hymenoptera: Aphelinidae) y se provee perpectiva general de las escamas con armaduraque infestan aguacates Hass interceptadas en la Florida. Se discute una observación sobre la presencia de escamas del primer estadio ninfal que se desarrollaban dentro de una escama hembra parasitada.

Palabras Clave: Coccoidea; especies adventicias; entomología económica;
agencia reguladora; comercio

View this article in BioOne

Keywords

Coccoidea; adventive species; economic entomology; regulatory agency; trade